AKROMATSKE BOJE
( likovne aktivnosti u rujnu i listopadu)
Cilj ovih aktivnosti bio je produžiti pažnju, stvoriti radnu i poticajnu atmosferu u skupini te mikromotoričkim i grafomotoričkim vježbama poticati kod sve djece osnove za usvajanje vještine pisanja slijedećim aktivnostima;
1. Tapeta u hodniku bila je motiv prve aktivnosti;
Drvo breze uzeli smo kao motiv a služili smo se raznim likovnim tehnikama (kombiniranim) u više sljedova…

Ponudila sam svakom djetetu pik traku i škarice , traku je bilo potrebno izmjeriti, izrezati i zalijepiti na papir;


Zatim crnom temperom obojati cijelu površinu papira i ostaviti da se dobro osuši..
Kada je dobro posušilo, bilo je potrebno oprezno odlijepiti pik traku s papira;


Bijelom temperom pomoću kista, djeca su crtala detalje na crnoj podlozi papira...


Na završetku, crnim, tankim flomasterom djeca su dodavala detalje koristeći se raznim vrstama linija i oblika na bijeloj podlozi..


Neki od gotovih radova djece:




2 .Crno- bijele trakice…
Kroz ovu aktivnost vježbali smo dosljednost, zatim slijedili smo ritam izmjene dana-noći, toplog-hladnog, gasnog-tihog. Kroz dan neke se aktivnosti iznova ponavljaju i smjenjuju; igra-pospremanje, pranje ruku- hranjenje, igre s pokretom-mirne aktivnosti. Razgovarali smo o tome kako je svaki dan drugačiji od drugoga ali u svakom danu ponavljamo neke iste obrasce kao od prethodnog.
Doživljaj smo prikazali pomoću likovne tehnike kolaž koristeći samo crni i bijeli papir te škarice i ljepilo;

Potrebno je izrezati trakice iz bijelog i crnog papira, počevši odozdol prema gore tako da trakice budu sve iste debljine, prva izrezana trakica, određuje debljinu svih ostalih trakica..
Nekoj djeci u skupini još uvijek je izazovno rezati trakice bez da su označene linijama ( ravno) ali više je onih kojima je rezanje bio čisti gušt..


Narezane trakice je potrebno sortirati, bijela hrpica, crna hrpica i početi lijepiti počevši s bijelom trakicom a zatim crnom i tako do kraja papira, važno je pripaziti na razmak između trakica te da su trakice uredno zalijepljene i ravne uz rub..


Neki od radova djece:




3.Oblici i linije unutar pregrada…
Ova aktivnost se nastavila i nadovezala tematski uz jutarnji krug gdje smo razgovarali o tome kako dijelimo dan, kako se sastoji iz više djelovah te kako ti dijelovi sadržavaju razne elemente u sebi. Tako postoji vrlo rano jutro, to je ono dok je još vani veliki mrak, zatim svanjivanje i izlazak sunca kada se budimo i putujemo prema vrtiću, zatim dolazak u vrtić kada je vrijeme doručka i nakon toga izmjenjuju se razne aktivnosti ali i doba dana, jutro, prijepodne, podne, poslijepodne, večer i noć.
Prikaz aktivnosti uslijedio je tako da su svoj doživljaj djeca izrazila likovnom tehnikom; flomaster;
Veliki format papira, najprije su podijelili na pregrade, činili su to spontano, svatko onako kako ga je ruka vodila, linije su mogle biti ravne ili zaobljene, rjeđe ili gušče raspoređene, izlomljene ili kose, okomite ili valovite do ispunjenosti kakvu su htjeli…


Najčešće bi započeli zajedno, tako da bi sjeli za stol i samo nastavili razgovor, svatko na svom papiru stvarao bi i kreirao onaj dio koji je osjećao da treba biti prikazan..

Uglavnom, odmaknuli bi se od teme i započeli sasvim neke nove, djeca bi se izmjenjivala za stolom u danu a sve skupa je trajalo i više dana, onoliko koliko je bilo potrebno da se ispuni površina papira.


Ovakav oblik rada pridonosi dobroj i opuštenoj atmosferi te vrlo poticajno djeluje pogotovo na djecu koja imaju kraću pažnju, slabiju koncentraciju i manju usredotočenost na zadatak…

Djeca međusobno komentiraju radove jedni od drugih ali nema „precrtavanja“ jedni od drugih, takvi njihovi razgovori zapravo potiču sve kao grupu, koja se žele poistovjetiti i biti jedno kao svi!
Uložiti će i više trude, nego li inače, nogo da to rade sami, samo kako bi se osjetiti dijelom nečega zaista važnog a to je pripadanje skupini!



4. Izrada skulpture
Kako prethodna aktivnost ne bi ostala samo kao slika, te kako bi još mogli produbiti i osigurati drugačije mogućnosti izražavanja ali i prikaza, svoj uradak pretvorili smo u nešto dvodimenzionalno s potpuno novom formom…
Za ovu aktivnost je bilo potrebno puno strpljenja, spretnosti ali i kreativnosti… ( olovka, škare, lijepilo)…
Papir presavinuti na pola, zatim olovkom označiti linije krenuvši od donjeg lijevog ruba papira na samom spoju, prema dolje u pravilnim i nepravilnim razmacima..

Sada je trebalo izrezati škarama slijedeći nacrtane linije ali ne do kraja;

Izrezane dijelove sada je trebalo rasporediti s tim da su se neke trakice mogle uvrnuti prema van ili prema unutra, zatim neke su mogle biti i krače a neke skupljene na rubu…

Na kraju skulpturu je trebalo zalijepiti na podlogu;

Neki od radova djece:


5. Plošni prikaz lista
Sada smo već tematski zaronili u jesen koja nas bogato inspirira, kao motiv odabrali smo razne vrste lišća koje se razlikuju u izgledu i obliku, ono što smo najprije opažali sve do sitnijih detalja.
U ovoj aktivnosti spojili smo i objedinili ono što nam je već poznato s novim i drugačijim ali konkretnim i stvarnim.
Manji format papira, razne vrste lišća te crni flomaster bili su dovoljni za prikaz najprije izgleda (oblik lista), a potom dodavanje detalja unutrašnjosti lista..
Odabrani list položi se na papir, jednom rukom se pridržava dok se drugom opcrtava flomasterom tik uz rub lista…


Unutrašnjost lista sada se popunjava raznim linijama i apstraktnim oblicima, onako kako djeca to vide..;



Mnogi od njih tražili su da rade još jedan list, odabrali su drugi oblik, zatim još i drugi dan pa tako kroz cijeli tjedan;



Budući da su u kraćem vremenskom periodu uspjeli doći do vidljivih rezultata, ovakav vrsta poticaja bila je motivirajuća za i onu djecu kojima ovakve aktivnosti nisu prvi odabir ali na nagovor i podršku okoline, pristali bi i bili veoma zadovoljni svojim angažmanom ali i uratkom.


Neki od radova djece:




6. List i njegova sjena..
Svaki predmet ima svoju sjenu a dali će se ona vidjeti ovisi o svjetlosti; u tom smjeru krenulo je naše istraživanje..
Budući da nam je motiv bio list, pitali smo se kakav bi on imao sjenu?
Odlučili smo provjeriti kako to i izgleda koristeći se likovnim tehnikama; kolažem…
Bilo je potrebno osigurati nekoliko vrsta lišća, olovku, škarice, lijepilo te papir bijeli i sivi te podloga..
U ovoj aktivnosti ponovno smo objedinili sve što smo do sada radili; opcrtavanje, izrezivanje, slaganje, lijepljenje..


Svatko je odabrao četiri lista različitog oblika, prvo je bilo potrebno uraditi ocrtavanje na bijeloj podlozi papira a zatim na sivoj podlozi papira. Veoma izazovno, bilo je izrezivanje oko rubova listova prateći konturu lista, zahtijevalo je mnogo strpljenja i vremena…;


Izrezane listove najprije je trebalo poslagati a onda upariti i eventualno opraviti neke detalje da bi bili usklađeni;


Uparivanje i lijepljenje bio je zadnji dio procesa;


Neki od radova djece:





Odabir akromatskih boja nije bio slučajan, nakon aktivnosti vezano uz emocije i izražavanje iste, bojom, ovaj puta željela sam djecu povesti putem u kojemu izražavaju ono pročišćeno, jednostavno a opet tako jasno, svoje misli vođene iznutra prema van, u kojemu vrijeme nije igralo važnu ulogu, a uspjehu je pridonijela dobra atmosfera koju smo svi zajedno kreirali.